miercuri, 23 ianuarie 2013

Proiect memorizare


Liceul Pedagogic “Vasile Lupu”, Iaşi




PROIECT DIDACTIC





Profesor coordonator: Purţuc Mariana Georgeta
Profesor metodist: Râpanu Marcela
Educatoare:Varvariuc Laura
Propunǎtor: Vieru Vlad
Instituţia de învǎţǎmânt: Grǎdiniţa “Cuvioasa Paraschiva” Iaşi


2012
Data : 11.12.2012
Grupa :Mijlocie C
Denumirea activitǎţii: Educarea limbajului
Tema activitǎţii:  Tradiţii şi obiceiuri de iarnǎ
Subiectul: Poezia “Iarna”
Tipul activitǎţii: predare-învǎţare
Mijloc de realizare: memorizare
Scopul : Dezvoltarea unei exprimări orale corecte din punct de vedere fonetic, lexical şi gramatical;
Obiective operaționale:
    O1:  Sǎ recite poezia clar, corect şi expresiv;
O2:  Sǎ raspundǎ corect la întrebǎrile adresate;
O3:  Să transpună, prin desen, ideea poeziei;

Strategia didacticǎ;
a)    Metode si procedee: conversaţia, explicaţia, recitarea model, observaţia, exerciţiul, aprecierea verbalǎ;
b)    Modul de organizare: frontal, individual;
c)     Material didactic folosit: scrisoarea, stimulente;


Material bibliografic :
·       Curiculum pentru învǎţǎmântul preşcolar” (3-6/7 ani) M.E.C.T.
Liliana,Ezechil,Mihaela,Păiși Lăzărescu,Laborator preșcolar,V&I Integral,2002

Locul desfǎşurarii : Sala de grupǎ
Durata : 20 minute



Evenimente didactice
Continutul stiintific
Strategii didactice
Evaluare
Metode
Mijloace
Forme de organizare
1. Momentul organizatoric
 Aerisirea sǎlii de grupǎ, intrarea ordonatǎ a copiilor şi aşezarea lor pe scaunelele.  

Explicaţia


Frontal

2.Captarea atentiei




-Copii, astǎzi dimineaţǎ, când veneam spre voi, m-am întâlnit cu poştaşul. El mi-a dat o scrisoare pentru voi din partea lui Moş Craciun.  
Se prezintǎ plicul.
Sǎ vedem ce scrie aici.

Deschid plicul şi citesc scrisoarea.

„ Dragi copii, anul acesta în timp ce pregǎteam darurile pentru voi am compus şi o poezie. Poezia se numeşte „Iarna”

 

Iarna cea geroasǎ

A sosit acum,

Bulgǎrii de zapadǎ

Işi fac loc pe drum

Veselia-i mare

Pentru noi cei mici,

Cǎ-alergam pe stradǎ

Ca nişte voinici.

 

Iarna mult frumoasǎ

La noi sǎ mai vii

Cǎci tu totdeauna,

Ne-aduci bucurii.


 

 M-aş bucura tare mult dacǎ voi aţi dori sǎ o învǎţaţi, iar eu promit sǎ nu vǎ uit.

                Semneazǎ: Moş Craciun

- Copii, v-a plǎcut poezia trimisǎ de Moş Craciun?

- Vreţi sǎ o învǎtǎm?




Expunerea




Conversaţia















scrisoarea








Frontal


















Evaluez capacitatea copiilor de a fi atenţi






Evaluez capacitatea copiilor de a
rǎspunde la întrebǎri

3.Anunţarea scopului şi a obiectivelor
Dragi copii, deci, astăzi vom  învǎţa  împreunǎ poezia „ Iarna”.
Vom  recita clar, expresiv poezia, vom alcătui propoziţii cu noile cuvinte şi expresii.

 Expunerea



Frontal


Evaluez modul în care copiii au înţeles obiectivele activitǎţi
4.Reactualizarea cunoştintelor

-Care este titlul poeziei?
(Titlul poeziei este „Iarna”.)
Se explică cuvintele şi expresiile noi şi se alcǎtuiesc propoziţii.
geroasǎ” =foarte friguroasǎ;




Conversaţia

Explicaţia








frontal
Evaluez capacitatea copiilor de a rǎspunde la întrebǎri

Aprecieri verbale

5.Dirijarea învăţării
Voi recita model poezia în întregime.
   Acum sǎ învǎţǎm poezia împreunǎ!
Voi mai recita o  data poezia cu tonul, mimica şi intonaţia adecvatǎ;
Se va învăţa prima strofă, se repetă împreună cu copiii de douǎ ori.
-Cine doreste sǎ recite prima strofǎ?
-Voi solicita 2-3 copii.
- Voi continua memorarea strofei a doua reluându-se cea anterioarǎ.
- Voi continua memorarea strofei urmǎtoare repetând prima şi a doua strofă.
Se verifică corectitudinea versurilor recitate de copii.


Demonstraţia



Exerciţiul




















Frontal



individual





Frontal


individual






Aprecieri pozitive asupra modului de participare în timpul memorǎrii poeziei.



Evaluez capacitatea copiilor de a reproduce textul

Aprecieri frontale
şi individuale
6.Obţinerea performanţei şi asigurarea conexiunii

Copiii vor primi o fişă de lucru pe care sunt desenate douǎ peisaje unul de iarnă si unul de vara .Ei trebuie sǎ identifice peisajul de iarna şi sǎ-l coloreze.
Conversaţia

Problematizarea








Frontal

Individual

Frontal



Evaluez modul în care copiii reuşesc sǎ rezolve sarcina primitǎ
7.Încheierea activitǎţii.
Se fixează titlul poeziei şi se fac aprecieri asupra participǎrii şi comportǎrii copiilor la activitate  
Cred cǎ moşul va fi foarte mulţumit şi  mândru de voi,le voi oferi stimulente.


Conversaţia




Stimulente

Frontal


individual


Evaluez întregul comportament al copiilor





Scrisoarea de la  Moş Craciun :

„ Dragi copii, anul acesta în timp ce pregǎteam darurile pentru voi am compus şi o poezie. Poezia se numeşte „Iarna”

 

Iarna

 

Iarna cea geroasǎ

A sosit acum,

Bulgǎrii de zapadǎ

Işi fac loc pe drum

 

Veselia-i mare

Pentru noi cei mici,

Cǎ-alergam pe stradǎ

Ca nişte voinici.

 

Iarna mult frumoasǎ

La noi sǎ mai vii

Cǎci tu totdeauna,

Ne-aduci bucurii.


 

             M-aş bucura tare mult dacǎ voi aţi dori sǎ o învǎţaţi, iar eu promit sǎ nu vǎ uit.

                Semneazǎ: Moş Craciun

- Copii, v-a plǎcut poezia trimisǎ de Moş Craciun?

- Vreţi sǎ o învǎtǎm?Fișa de lucru




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu